Wednesday 1 May 2013

Munajat Perdana PRU-13 bersama Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat

Bismillahirrahmanirrahim.
Alhamdulilah syukur ke hadrat Allah SWT yang telah mengurnikan nafas untuk diri ini agar meneruskan kehidupan bagi mengecapi redha-Nya yang ternyata jauh sekali untuk digapai oleh diri ini.

Selawat serta salam buat junjungan Baginda Rasulullah SAW,para keluarga dan sahabat2 Baginda. Moga kita peroleh syafaat di hari akhirat kelak.

Bertarikhkan 1 Mei 2013,satu majlis solat hajat yang dianjurkan oleh pihak PAS di Kg.Baru disertai oleh ana sekeluarga. Ayah sejak dari muda lagi sudah bergiat dalam gerakan PAS. Mungkin pada masa dulu,diri ini masih mentah untuk ambil tahu perihal politik. Ayah berjuang sendirian dalam keluarga kami. Alhamdulilah,dengan izin Allah SWT,tiba masanya untuk diri ini berdiri dibelakang barisan ayah untuk sama2 menegakkan syiar Islam.

Cukup umur 23 tahun,mulalah diri ini layak untuk mengundi. Tiba juga masanya untuk diri yang bergelak anak menyertai perjuangan ayahnya. "Ini kalilah".

Semasa solat hajat dilaksanakan,ana solat bersama di sebelah ayah,kedengaran ayah menangis saat melafazkan "subhanaka inni kuntu minazzolimin" semasa sujud. Allahu,betapa tersentuhnya hati ini mengenangkan kesungguhan ayah untuk mendoakan kejayaan Pentadbiran Islam di Malaysia ini.

Sungguh,hati ini mula terasa sebak lalu menitiskan air mata bersama2 dgn bacaan semasa sujud dan Qunut Nazilah. Moga Allah bantu perjalanan perjuangan kami.

Dengan izin Allah,diri ini akan terus melindungi kedua insan yang telah banyak berjasa dalam kehidupan ku.

Wassalamualaikum.
@iamHasbullah (Twitter)
Muhammad Hasbullah (Facebook)





No comments:

Post a Comment